top of page
Search

אני מאמין חינוכי מתוך הידיעון שנת 2020 לגן אלישבע שבע בכפר סבא 2020




גלית גולד – גננת מובילה בגן אלישבע 7 בשנתיים האחרונות. בהכשרתה B.e.d גננות ומורות לגיל הרך –אורנים ..A. M בהיבטים פסיכולוגיים חינוך.


מורה להוראה מקדמת ומומחית בהבדלי למידה קשב וריכוז. מאמנת אישית להצלחות אישיות ,חברתיות וכלכליות .ממקימי בית הספר הדמוקרטי הוד השרון ומצוות המורות והגננות בו לאורך שנות קיומו. בשנה הקודמת הצטרפתי לסמינר למידה ברג'יו עם דר נעמה צורן סמינר שהראה ודייק עבורי את הדרך החינוכית שלי ואת האמונה שלי במגוון השפות האפשריות לביטוי של הילד והמבוגר, המחנך הורה או איש צוות .כמו כן התחדדה אצלי ההבנה במתן מעטפת צורנית ובעלת תוכן אורייני שמאפשרת לילד גירוי חוייתי ללמידה עצמאית או מתווכת .מעטפת שמשדרת במגוון שפות המאפשרות למידה ,צמיחה והתפתחות.

לגן אלישבע 7 גן מעורבות הורים התוודעתי לפני מספר שנים דרך מירב אלעני שותפתי לצוות הגננות והמורים בדמוקרטי הוד השרון .מירב שהיתה אם בגן שיתפה אותנו רבות בתהליכים החינוכיים שנעשו בגן בהובלתה של טובי ובהדרכתה של ד"ר נעמה צורן .כשנציגי גן אלישבע 7 פנו אליי בבקשת הובלה היה לי ברור שהזדמנות כבירה ללמידה ולהתפתחות מקצועית ניצבת בפניי.

אני מאמינה מאד בערכים אותם מייצג הגן בתור גן שפועל בהשראת הגישה של רג'יו אמיליה ובתור גן הפועל דרך מערכת אירגונית וערכית של מעורבות הורים. אני מאמינה נלהבת ביכולתם החינוכית והאירגונית של הורים ומאמינה נלהבת ביכולתם וברצונם של ילדים " להביא את עצמם " בפני העולם ולהכיר את התרבות הנרקמת סביבם וביכולת שלהם להביע את עצמם ואת מקומם בקול האישי והמיוחד שלהם. אני מאמינה נלהבת בזכויות הילד ובזכויות האדם שבעיני אחד הם.

אני מאמינה במושג שטבע גדעון לוין שגן הילדים הוא לטובת הילד .- גן שמאפשר את החופש ללמוד ,לפעול להתנסות ולהתפתח וכנ"ל מאפשר זאת למחנך ההורה או המחנך איש הצוות .

אני מאמינה בעידוד הסקרנות והיוזמה האישית התורמת לאחריות אישית ואחריות קבוצתית ומעודדת צמיחה והסתכלות על העצמי ועל האחרים.

אני מאמינה שילדים יכולים לבחור עבור עצמם ושלנו המבוגרים יש מקום בליווי,העצמה . ובתמיכה של העוצמה הזו

אני מאמינה בזרימת פעילות חופשית בגן בה הילד יוצר ופועל אך אני מאמינה גם במקום המבוגר כמיצר אפשרויות למידה , יוצר עם הילד אפשרויות חדשות ותהליכיות ללמידה מחודשת או חדשה של מושגים או תהליכים בסביבתו.

אני מאמינה בשמירה על זכויות הסביבה ,בעלי החיים והטבע ומאמינה שיש בכוחנו לשנות ולטפח וליסד תרבות איכפתית שמאפשרת לכל מיני סביבות חיים לצמוח ולהתפתח לידינו

אני מאמינה שבכל יום יש ביכולתנו לחשב מסלול מחדש ולשפר את הלמידה וההתיחסות שלנו כלפי עצמנו והסביבה .

מבחינתי גן אלישבע 7 הוא מקום לאמונה ,לתקווה ,לשיתוף פעולה וליצירת מקום משמעותי עבור ילדים בכל הגילאים ,משפחותיהם המצומצמת והמורחבת וצוות הגננות .


0 comments
bottom of page